22-01-2011

Nepal - vilten

Op de laatste dag trok ik de stoute schoenen aan in een winkeltje waar ze vilten produkten maakten en heb ze gewoon gevraagd waar het werd gemaakt....al snel daarna zaten we met zijn allen in een heel kleine taxi met een briefje met adres. Na veel gebel (want waar was dat adres nou) tussen taxichauffeur en eigenaar kwamen we uiteindelijk bij een schuur met 3 vilttafels, 1 trapnaaimachine en 3 vrouwen op de grond met garen.
Dus hier werd het gemaakt, na 2 weken konden we allen nog steeds geen genoeg krijgen van dit soort bezoekjes en kijkjes achter de schermen.... en uiteindelijk gingen we huiswaarts met honderden vilten balletjes en een e-mail adres om ook uit Nederland materiaal bij hen te kunnen bestellen.
Heerlijk zo'n entrepeneur!!!

en voor degene die het zich afvragen.... veel van deze dingen kwamen op ons pad en tussendoor hebben we heerlijke jungletochten gemaakt, fantastische tempels bezocht, in de rivier gespeeld met kinderen uit het dorp, geiten gehoed en van elkaar genoten...... het lijkt veel langer dan 2 weken... ;-)


5 opmerkingen:

  1. Wat een inspirerende reis! Daar kan je wel een tijd op teren. Had je wel genoeg ruimte om ook wat mooie spullen mee naar huis te nemen?

    Dank nog voor de swaptips. Ik zal me er eens in verdiepen als ik er tijd voor heb. Eerst maar eens 'gewoon' wat ruilen. Simpel en heel erg leuk idd.
    Fijn weekend,
    Siem

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie reis is dit geweest!! Leuk om de foto's te zien! En om in Nederland een viltster te vinden hoef je niet meer ver te reizen ;-) Laat je je creaties hier ook nog zien??

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jeetje, Susan... hier zijn gewoon geen woorden voor! Lisa liet me ook al wat zien gisteren! Wat ontzettend mooi! Dit moet voor de kinderen ook geweldig geweest zijn! Zo'n prachtige ervaring! Maar natuurlijk ook voor jou, echt, ik ben helemaal niet iemand van de 'verre reizen' maar als ik al deze foto's zie.. ja, echt.. wow!!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw, wat een mooi Nepal avontuur hebben jullie gehad. Bijzondere landen zijn toch het leukst om op vakantie te gaan he?
    Groetjes Esther

    BeantwoordenVerwijderen